الثلاثاء، مايو 15، 2007

تقرير اخباري

سلام عليكم
احدثكم الان من سايبر
اضطرتني الظروف اني انزل السايبر اللي على ناصية شارعنا اقعد فيه نص ساعة منتظر
انا اللي عندي النت اربعة وعشرين ساعة في البيت
لكن دوام الحال من المحال
عموما
قلت اسلي نفسي اني اوصفلكم الجو اللي انا قاعد فيه
يمكن عشان افتكره
السايبر في اربع اجهزة في الدور الارضي
المساحة اللي محطوطين فيها لا تكفي لجهاز واحد اصلا
الدور التاني بقي
اول ما طلعته راسي خبطت في السقف
وده راجع لان السقف قصير شوية مش راجع لان انا اللي طويل
ولو اني طويل برده
الدور اللي فوق بقي اللي انا قاعد فيه دلوقتي ده فيه جهازين
مع ان المساحة تستوعب خمس اجهزة
ده بالاستيعاب الطبيعي
لكن لو مشينا على المعدل اللي هو عامله تحت يبقي ممكن تستوعب اربعتاشر جهاز
دلوقتي في سؤالين
السؤال الاول ازاي مساحة الدور التاني اكبر من مساحه الدور الارضي
ده راجع لان الدور الارضي اساسا عبارة عن محل اجهزة كهربية
فده شاغل المساحة الاكبر من الدور الارضي
وغالبا الدور اللي فوق ده كان مخزن في المحل
السؤال التاني بقي
ليه سوء التوزيع ده؟
ده راجع لان الدور التاني ارضيته خشب وتقريبا ابلاكاش
الراجل اللي قاعد جنبي وبيشات مع راجل على الام اس ان بالفيديو قاعد بيهز رجليه وبالتالي بيهز الدور كله
بجد الكرسي والترابيزة اللي عليها الكيبورد والماوس والحامل اللي في الحيطة اللي عليه الشاشة والسي بي يو والمروحة اللي جنبي كل ده بيتهز
هذا وبالله التوفيق
محدثكم لؤي صقر من الدور التاني الايل للسقوط

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
من حامل الدرع (البحر) هشام كيف حالك
مش لاقى حاجة أكتبه

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

من شميس الساكن فوق السجرة (شجرة)
الى لؤى فى الدور التانى القابل للسقوط:
لقد وصل لنا تقريركم الاخبارى وكنا نريد أن نستفسر عن اذا كان صاحب المحل يريد ان يريد فى عدد أجهزة المحل الدور التانى وما حال الموقف لاحداث الجارية للدور الاول
ونلتقى بعد الفاصل

نفسنا يقول...

تم أفتتاح العدد الأول من مجلة نفسنا
نتمنى منكم زيارتنا

غير معرف يقول...

إيه يا عم ده
إيه القرف إللى إنت كاتبه ده
مش هعلق ولا أعبرك
يعنى خلاص مفيش غيره