زي ما كلكم عارفين انا ماليش في الكورة
بس طبعا سمعت عن ماتش مصر والجزائر
واللي حصل فيه
وعرفت ان مصر لو غلبت الكاميرون النهارده والجزائر غلبت الكوت ديفوار امبارح مصر والجزائر هايلعبوا تاني مع بعض
بس مش هايلعبوا اخوات
عرفت ده امبارح اثناء ماتش الجزائر
المشكلة بقي
اني كنت متأكد ان الجزائر هاتكسب
بالرغم اني ماشفتش نجيلة الملعب اساسا
والمشكلة الاكبر اني متأكد ان مصر هاتكسب النهارده
ليه؟
عشان القصة دائما هاكذا
لازم الازمة تكبر
ونيجي بكره الصبح بقي نشوف تعليقات القراء
هاتلاقوا ناس راءيها اننا نلعب الماتش
ونعمل حسابنا
نبعت بطلجيتنا ومش بعيد نسيبهم هناك
ونبقي ضربنا عصفورين بحجر
بالنسبة للناس اللي رايها كده وفي نفس الوقت حزب وطني
ممكن يبقوا مهتمين بالبلطجية اكتر على اعتبار انهم ثروة قومية للحزب
وبالتالي ممكن يفكروا يبعتوا معاهم ناس من القوات المسلحة-مسلحين بقي او لا هما وشطارتهم-عشان يحموا البلطجية
وممكن يبقي جمهورنا اللي رايح يشجع كله -بالصدفة-ناس بتشتغل في القوات المسلحة
دي وجهه نظر
في وجهه نظر تانية بتقول
اننا لو كنا ردينا رد عسكري-كام طياره تضربلها كام قاعده كده -كنا ماوجعناش دماغنا
وبناء عليه ممكن نلعب عادي ولو حصل حاجه نرد رد عسكري بقي
وجهه نظري انا بقي
ان لما ده يحصل ونكسب الكاميرون النهارده
حد محترم في البلد دي ياخد قرار باننا ننسحب من الماتش
والسبب ان علاقتنا بدولة عربية شقيقة لينا معاها تاريخ طويل من ايام عبد الناصر
مناسبين منهم وبنتكلم نفس اللغة
بنشتغل مع بعض سواء هنا او عندهم او في حته برا
علاقتنا بالدولة دي اهم من كاس افريقيا
اهم بكتير
وبالشكل ده يبقي احنا بدينا بنية سلام
ونتفق ان البلدين يلعبوا ماتش ودي
مافيهوش كاس ولا بطولة ولا زفت
الكسبان والخسران هايسهروا مع بعض بعد الماتش على نفس القهوة
ويتكلموا في نفس المواضيع
يمكن يتكلموا في القضية الفلسطينية
لكن لو الماتش ده اتلعب
وللأسف انا عارف انه على الاقل هاتبقي في فرصه للعبه
وفي الاغلب اتحاد الكوره-ولو اني ماعرفوش-هايكابرويلعب الماتش
وسواء كسبنا او خسرنا سفارتنا هناك هاتتكسر وسفارتهم هنا هاتتكير واول ناس هاتموت هما الحراسة اللي على السفارة
ابقوا افتكروا وانتوا بتستخبوا من الغارة
مصريين او جزائريين
اني قلت ده دلوقتي
امضاء
شاب مصري
مش مصرائيلي واللله
بس طبعا سمعت عن ماتش مصر والجزائر
واللي حصل فيه
وعرفت ان مصر لو غلبت الكاميرون النهارده والجزائر غلبت الكوت ديفوار امبارح مصر والجزائر هايلعبوا تاني مع بعض
بس مش هايلعبوا اخوات
عرفت ده امبارح اثناء ماتش الجزائر
المشكلة بقي
اني كنت متأكد ان الجزائر هاتكسب
بالرغم اني ماشفتش نجيلة الملعب اساسا
والمشكلة الاكبر اني متأكد ان مصر هاتكسب النهارده
ليه؟
عشان القصة دائما هاكذا
لازم الازمة تكبر
ونيجي بكره الصبح بقي نشوف تعليقات القراء
هاتلاقوا ناس راءيها اننا نلعب الماتش
ونعمل حسابنا
نبعت بطلجيتنا ومش بعيد نسيبهم هناك
ونبقي ضربنا عصفورين بحجر
بالنسبة للناس اللي رايها كده وفي نفس الوقت حزب وطني
ممكن يبقوا مهتمين بالبلطجية اكتر على اعتبار انهم ثروة قومية للحزب
وبالتالي ممكن يفكروا يبعتوا معاهم ناس من القوات المسلحة-مسلحين بقي او لا هما وشطارتهم-عشان يحموا البلطجية
وممكن يبقي جمهورنا اللي رايح يشجع كله -بالصدفة-ناس بتشتغل في القوات المسلحة
دي وجهه نظر
في وجهه نظر تانية بتقول
اننا لو كنا ردينا رد عسكري-كام طياره تضربلها كام قاعده كده -كنا ماوجعناش دماغنا
وبناء عليه ممكن نلعب عادي ولو حصل حاجه نرد رد عسكري بقي
وجهه نظري انا بقي
ان لما ده يحصل ونكسب الكاميرون النهارده
حد محترم في البلد دي ياخد قرار باننا ننسحب من الماتش
والسبب ان علاقتنا بدولة عربية شقيقة لينا معاها تاريخ طويل من ايام عبد الناصر
مناسبين منهم وبنتكلم نفس اللغة
بنشتغل مع بعض سواء هنا او عندهم او في حته برا
علاقتنا بالدولة دي اهم من كاس افريقيا
اهم بكتير
وبالشكل ده يبقي احنا بدينا بنية سلام
ونتفق ان البلدين يلعبوا ماتش ودي
مافيهوش كاس ولا بطولة ولا زفت
الكسبان والخسران هايسهروا مع بعض بعد الماتش على نفس القهوة
ويتكلموا في نفس المواضيع
يمكن يتكلموا في القضية الفلسطينية
لكن لو الماتش ده اتلعب
وللأسف انا عارف انه على الاقل هاتبقي في فرصه للعبه
وفي الاغلب اتحاد الكوره-ولو اني ماعرفوش-هايكابرويلعب الماتش
وسواء كسبنا او خسرنا سفارتنا هناك هاتتكسر وسفارتهم هنا هاتتكير واول ناس هاتموت هما الحراسة اللي على السفارة
ابقوا افتكروا وانتوا بتستخبوا من الغارة
مصريين او جزائريين
اني قلت ده دلوقتي
امضاء
شاب مصري
مش مصرائيلي واللله
هناك 3 تعليقات:
"من حمل علينا السلاح فليس منا"
ref
انا معاك ياريس
كلنا معاك على القهوة طبعا
إرسال تعليق